学歴(大学院) 【 表示 / 非表示 】
-
The University of Essex 言語科学研究科
修士課程,2006/07,修了,グレートブリテンおよび北部アイルランド連合王国(英国)
取得学位 【 表示 / 非表示 】
-
B.A. (Hons) History, ヨーロッパ史・アメリカ史,The University of Wales,1996/08
-
CAMBRIDGE RSA CELTA, 英語学,International House,1999/01
-
M.A. Applied Lingusitics, M.A. Applied Lingusitics,The University of Essex,2006/08
学内職務経歴 【 表示 / 非表示 】
-
国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,助教,2020/04 ~ 継続中
-
国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,EAPコーディネーター,2023/04 ~ 継続中
職歴 【 表示 / 非表示 】
-
The University of Nottingham Ningbo China Education,Lecturer in Academic English,2007/08 ~ 2012/07
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Transmedia Education in a CLIL Paradigm: An Investigation into Bicultural Learning,Reid, J. (2021) Transmedia Education in a CLIL Paradigm: An Investigation into Bicultural Learning. In Gilardi, F. & Lam, C. (Eds.), Transmedia in Asia and the Pacific; Industry, Practice and Transcultural Dialogues (chapter 12). Palgrave Macmillan. ,2021/03,James Reid
DOI:10.1007/978-981-15-7857-1 ,研究論文(学術雑誌),単著,英語
-
The Change Laboratory in CLIL settings: foregrounding the voices of East Asian students.,The CALA 2019, 117.,2019巻 (頁 117 ~ 125) ,2019,James Reid
研究論文(国際会議プロシーディングス),単著,英語
-
Transmedial Projects, Scholarly Habitus, and Critical Know-How in a British University in China.,International Journal of Transmedia Literacy (IJTL), 3, 45-68.,3巻 (頁 45 ~ 68) ,2018,Reid, J.Gilardi, F., Brown, M. S., Evers, C., Fleming, D. H.
DOI:10.7358/ijtl-2017-003-gila,研究論文(学術雑誌),共著,英語
-
Implementing Residential Learning Communities at a Liberal Arts College in Japan: A CHAT analysis,Akita International University Global Review Volume 10,10巻 ,2017,James Reid
研究論文(学術雑誌),単著,英語
-
Transmedia teaching framework: from group projects to curriculum development,Innovative language teaching and learning at university: enhancing participation and collaboration,2016,Reid, J. & Gilardi, F.
DOI:http://reference.research-publishing.net/display_article.php?doi=10.14705/rpnet.2016.000408,研究論文(学術雑誌),共著,英語
研究発表 【 表示 / 非表示 】
-
The Hawaii International Conference on Education ,国際会議,2023/01,Waikiki,“SHIFTING THE SCHOLARLY HABITUS: USING MIRROR DATA ON CULTURAL DIFFERENCES TO EFFECT CLASSROOM CHANGE”,,口頭(一般)
-
The Inaugural Conference on Asian Linguistic Anthropology, The CALA 1,国際会議,2019/01,Siem Reap,The Change Laboratory in CLIL settings: foregrounding the voices of East Asian students,口頭(一般)
-
39th Thailand TESOL International Conference,国際会議,2019/01,Ambassador Hotel, Bangkok, Thailand,A Time to CLIL. Integrating Content and Language Learning in University Education,口頭(一般)
-
Researching Work and Learning 10,国際会議,2017/12,Rhodes University, Grahamstown, RSA.,Implementing Residential Learning Communities at a Liberal Arts College in Japan: A CHAT analysis.,口頭(一般)
-
Akita JALT,国際会議,2016/12,秋田県民会館,Transmedia Teaching Framework: from group projects to curriculum development.,口頭(基調),教育学
担当授業科目 【 表示 / 非表示 】
-
2023年度,春学期,EAP104-F_S,EAP アカデミック リーディング
-
2023年度,春学期,EAP104-E_S,EAP アカデミック リーディング
-
2023年度,春学期,EAP104-G_S,EAP アカデミック リーディング