|
Clay WILLIAMS
|
||||||
|
学内職務経歴 【 表示 / 非表示 】
-
国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,助教,2010/04 ~ 2012/08
-
国際教養大学 専門職大学院グローバル・コミュニケーション実践研究科 英語教育実践領域,助教,2012/09 ~ 2015/03
-
国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,助教,2012/09 ~ 2015/03
-
国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,准教授,2015/04 ~ 2017/03
-
国際教養大学 専門職大学院グローバル・コミュニケーション実践研究科 英語教育実践領域,准教授,2015/04 ~ 2022/03
職歴 【 表示 / 非表示 】
-
Ota Junior High School, Ota-machi, Japan, ,1998/04 ~ 2000/03
-
American Language Academy, Madrid, Spain, ,2000/04 ~ 2001/03
-
Ming Der Girls' High School, Taichung, Taiwan, ,2001/04 ~ 2003/03
-
Ming Dao High School, Taichung, Taiwan, ,2003/04 ~ 2004/03
-
National Kaohsiung Normal University, Taiwan, ,2005/04 ~ 2006/03
専門分野 【 表示 / 非表示 】
-
Cross-cultural adaptation of second language pedagogies
-
Cross-script Word Identification Processing
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Standing at the crossroads: Teacher dilemmas,Inspirational Stories from English Language Classrooms5号 (頁 7 ~ ) ,2020/12,Clay Williams
研究論文(学術雑誌),単著,英語
-
Differentiation of radical processing strategies in character decoding by L2 learners of Chinese according to L1-type,Global Chinese,6巻 2号 (頁 313 ~ 331) ,2020/11,Clay Williams & Yuko Uchima
研究論文(学術雑誌),共著,言語学,英語
-
Image use effects on young learner vocabulary acquisition,Proceedings of the 8th OPENTESOL International Conference 2020 (頁 106 ~ 116) ,2020/07,Clay Williams & Naeko Naganuma
研究論文(学術雑誌),共著,言語学,英語
-
Time-course activation of semantic primes in L2-English word recognition,Proceedings of the 8th OPENTESOL International Conference 2020 (頁 370 ~ 382) ,2020/07,Clay Williams
研究論文(学術雑誌),単著,言語学,英語
-
Second language phonology: Are constraints psychological or biological?,KOTESOL Proceedings 2017 (頁 231 ~ 242) ,2018/10,Clay Williams
研究論文(学術雑誌),単著,外国語教育,英語
著書 【 表示 / 非表示 】
-
Teaching English for Academic Purposes (EAP) in Japan,Springer Nature Singapore,2018/03,Rachael Ruegg (Author, Editor), Clay Williams (Author, Editor)
単行本(学術書),共編著,外国語教育,英語
-
Teaching English in East Asia: A Teacher’s Guide to Chinese, Japanese, and Korean Learners,Springer Science and Business Media,2017/03,Clay H. Williams
単行本(学術書),単著,英語学,外国語教育,英語
-
Teaching English Reading in the Chinese-Speaking World,Springer Science and Business Media,2016/05,Clay Williams
単行本(学術書),単著,英語学,外国語教育,英語
-
Readings for Academic Writing,Akita International University Press,2016/03,Clay Williams, Rachael Ruegg, Naoko Araki, Mary Frances Agnello, Paul Chamness Miller, Lindsay DeWitt
教科書,共編著,英語学,外国語教育,英語
その他研究活動 【 表示 / 非表示 】
-
Book Review: Book Review: English-Medium Instruction and Pronunciation: Exposure and Skills Development. By Karin Richter.,2021/09
書評
-
Lemma/Chapter contribution: Encyclopedia of Chinese Language and Linguistics. Brill Online, 2015.,2015/08
その他
-
Book Review: English-Language Pedagogies for a Northeast Asian Context: Developing and Contextually Framing the Transition Theory. By Dimitrios Michael Hadzantonis. ,2013/08
書評
-
Book Review: Begat. By David Crystal. ,2012/05
書評
-
Book Review: Teaching and Researching: Reading (Second Edition). ). By William Grabe & Fredricka L. Stoller. ,2011/12
書評
学術関係受賞 【 表示 / 非表示 】
-
Huayu Enrichment Scholarship,2014/03/01,台湾,その他の賞,Ministry of Education, Republic of China,Clay Hunter Williams
科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示 】
-
基盤研究(C),2017/04 ~ 2020/03,児童の第二言語習得において年齢と教授法が語彙概念連結に与える影響
本研究では、日本語を第一言語とする小学生が英語の語彙を学ぶにあたり、(1)第一言語である日本語訳を通して学ぶ方法と(2)絵などの視覚的イメージを通して、その単語の概念と英単語を直接結びつけて学ぶ方法のどちらがより効果的であるのかを検証することを目的とする。それぞれの方法で単語を教えた後、コンピュータを用いた簡単な語彙テストで、音声で与えられる英単語に対応するイメージまたは日本語のどちらにより早く回答できるかを検証する。本研究を通し、児童の語彙の習得により効果的な教授法が明らかとなり、その結果、小学校での英語授業または活動に向けて効果的な語彙教授法の提言が可能になる。
研究発表 【 表示 / 非表示 】
-
The 4th Doing Research in Applied Linguistics (DRAL 4),国際会議,2021/09,Online / KMUTT: Thailand,Issues in Psychometry and Child Testing,口頭(一般),英語学,教育心理学
-
9th OPENTESOL International Conference,国際会議,2021/05,Online / Open University -- Ho Chi Minh,L3 immersion acquisition in a post-graduate program: Practices and attitudes that lead to success,口頭(一般)
-
OPENTESOL International Conference,国際会議,2020/05,Online / Open University -- Ho Chi Minh,Concrete imageability effects on young learner vocabulary retention,口頭(一般)
-
Thai TESOL 2020,国際会議,2020/01 ~ 2020/02,Bangkok, Thailand,Young Learner Conceptual Access in L2 Vocabulary Acquisition,口頭(一般),言語学
-
JALT 2019,国際会議,2019/11,WINC AICHI, Nagoya,Conceptual access in child vocabulary acquisition,口頭(一般),英語学,外国語教育
担当授業科目 【 表示 / 非表示 】
-
2024年度,秋学期,ELT703-1_F,英語教育実践法と実習 3
-
2024年度,秋学期,ELT700-1_F,英語教育実践法と実習
-
2024年度,秋学期,ELT701-1_F,英語教育実践法と実習 1
-
2024年度,秋学期,ELT635-1_F,言語教師のための応用心理言語学
-
2024年度,秋学期,ELT660-1_F,言語教育実践研究概論
学外の社会活動 【 表示 / 非表示 】
-
Judge: 秋田県中学校英語暗唱弁論大会,2021/09
Judged Junior High School Speech Contest
-
Eiken Examiner,2021/06
Oral Examiner for Eiken
-
Waseda Juku: Super English Workshop,2020/11
-
-
Eiken Examiner,2020/11
Oral Examiner for Eiken
-
Eiken Examiner,2020/02
Oral Examiner for Eiken