基本情報

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Clay WILLIAMS


職名

教授

国籍

アメリカ合衆国

メールアドレス

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研究分野

Psycholinguistic Processes of Reading
Literacy Development
Adapting Pedagogical Methodology to East Asian Classrooms

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 博士, Second Language Acquisition and Teaching,アリゾナ大学,2010/05

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,助教,2010/04 ~ 2012/08

  • 国際教養大学 専門職大学院グローバル・コミュニケーション実践研究科 英語教育実践領域,助教,2012/09 ~ 2015/03

  • 国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,助教,2012/09 ~ 2015/03

  • 国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,准教授,2015/04 ~ 2017/03

  • 国際教養大学 専門職大学院グローバル・コミュニケーション実践研究科 英語教育実践領域,准教授,2015/04 ~ 2022/03

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職歴 【 表示 / 非表示

  • Ota Junior High School, Ota-machi, Japan, ,1998/04 ~ 2000/03

  • American Language Academy, Madrid, Spain, ,2000/04 ~ 2001/03

  • Ming Der Girls' High School, Taichung, Taiwan, ,2001/04 ~ 2003/03

  • Ming Dao High School, Taichung, Taiwan, ,2003/04 ~ 2004/03

  • National Kaohsiung Normal University, Taiwan, ,2005/04 ~ 2006/03

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所属学会 【 表示 / 非表示

  • Asia TEFL,2012/04 ~ 継続中,日本

専門分野 【 表示 / 非表示

  • Cross-cultural adaptation of second language pedagogies

  • Cross-script Word Identification Processing

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Including Student Essays in Japanese University-level EAP Writing Texts [BOOK CHAPTER],Developing Materials for Creative Teaching and Sustainable Learning: A Guide for ELT Professionals (頁 213 ~ 235) ,2024,Clay Williams and Leigh Bennett

    研究論文(学術雑誌),共著,外国語教育,英語

  • Issues in psychometry and child testing,Proceedings of the International Conference: Doing Research in Applied Linguistics 4, 2021 (頁 110 ~ 116) ,2022,Clay Williams

    研究論文(学術雑誌),単著,言語学,英語

  • Online foreign language learning: Measuring efficacy vs. traditional classroom study,Ho Chi Minh Open University Journal of Science,12巻 1号 (頁 14 ~ 22) ,2022,Clay Williams

    研究論文(学術雑誌),単著,言語学,英語

  • Virtual reality-assisted foreign language study: Hype or hope for the future of FLA,Proceedings of the 20th AsiaTEFL – 68th TEFLIN – 5th iNELTAL (AsiaTEFL 2022) (頁 881 ~ 887) ,2022,Clay Williams

    研究論文(学術雑誌),単著,言語学,英語

  • Standing at the crossroads: Teacher dilemmas,Inspirational Stories from English Language Classrooms5号 (頁 7 ~ ) ,2020/12,Clay Williams

    研究論文(学術雑誌),単著,英語

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著書 【 表示 / 非表示

  • Teaching English for Academic Purposes (EAP) in Japan,Springer Nature Singapore,2018/03,Rachael Ruegg (Author, Editor), Clay Williams (Author, Editor)

    単行本(学術書),共編著,外国語教育,英語

  • Teaching English in East Asia: A Teacher’s Guide to Chinese, Japanese, and Korean Learners,Springer Science and Business Media,2017/03,Clay H. Williams

    単行本(学術書),単著,英語学,外国語教育,英語

  • Teaching English Reading in the Chinese-Speaking World,Springer Science and Business Media,2016/05,Clay Williams

    単行本(学術書),単著,英語学,外国語教育,英語

  • Readings for Academic Writing,Akita International University Press,2016/03,Clay Williams, Rachael Ruegg, Naoko Araki, Mary Frances Agnello, Paul Chamness Miller, Lindsay DeWitt

    教科書,共編著,英語学,外国語教育,英語

その他研究活動 【 表示 / 非表示

  • Book Review: Introduction to TESOL: Becoming a Language Teaching Professional. By Kate M. Reynolds, Kenan Dikilitaş, & Steve Close. The Linguist List.,2022/04

    書評

  • Book Review: Book Review: English-Medium Instruction and Pronunciation: Exposure and Skills Development. By Karin Richter.,2021/09

    書評

  • Lemma/Chapter contribution: Encyclopedia of Chinese Language and Linguistics. Brill Online, 2015.,2015/08

    その他

  • Book Review: English-Language Pedagogies for a Northeast Asian Context: Developing and Contextually Framing the Transition Theory. By Dimitrios Michael Hadzantonis. ,2013/08

    書評

  • Book Review: Begat. By David Crystal. ,2012/05

    書評

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学術関係受賞 【 表示 / 非表示

  • Huayu Enrichment Scholarship,2014/03/01,台湾,その他の賞,Ministry of Education, Republic of China,Clay Hunter Williams

科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示

  • 基盤研究(C),2017/04 ~ 2020/03,児童の第二言語習得において年齢と教授法が語彙概念連結に与える影響

    本研究では、日本語を第一言語とする小学生が英語の語彙を学ぶにあたり、(1)第一言語である日本語訳を通して学ぶ方法と(2)絵などの視覚的イメージを通して、その単語の概念と英単語を直接結びつけて学ぶ方法のどちらがより効果的であるのかを検証することを目的とする。それぞれの方法で単語を教えた後、コンピュータを用いた簡単な語彙テストで、音声で与えられる英単語に対応するイメージまたは日本語のどちらにより早く回答できるかを検証する。本研究を通し、児童の語彙の習得により効果的な教授法が明らかとなり、その結果、小学校での英語授業または活動に向けて効果的な語彙教授法の提言が可能になる。

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 5th Doing Research in Applied Linguistics Conference,国際会議,2024/09,Bangkok, Thailand,Additional language acquisition as professional development for graduate students training to teach L2 in an L3 national context,口頭(一般)

  • Open TESOL Conference,国際会議,2024/05,Using classroom communicative technology in Asian classroom contexts,口頭(一般)

  • University of Nicosia,国際会議,2024/04,Nicosia, Cyprus,Syntax and Morphology: Noun Phrases,口頭(一般)

  • University of Nicosia,国際会議,2024/04,Nicosia, Cyprus,Conceptual access in L2 vocabulary acquisition in adults vs. children,口頭(一般)

  • University of Nicosia,国際会議,2024/04,Nicosia, Cyprus,Introduction to linguistics: Morphology,口頭(一般)

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担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 2024年度,秋学期,ELT703-1_F,英語教育実践法と実習 3

  • 2024年度,秋学期,ELT700-1_F,英語教育実践法と実習

  • 2024年度,秋学期,ELT701-1_F,英語教育実践法と実習 1

  • 2024年度,秋学期,ELT635-1_F,言語教師のための応用心理言語学

  • 2024年度,秋学期,ELT660-1_F,言語教育実践研究概論

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学外の社会活動 【 表示 / 非表示

  • Eiken Examiner,2024/11

    Oral Examiner for Eiken

  • Judge: 秋田県中学校英語暗唱弁論大会,2024/09

    Judged Junior High School Speech Contest

  • Eiken Examiner,2024/07

    Oral Examiner for Eiken

  • Eiken Examiner,2023/07

    Oral Examiner for Eiken

  • Eiken Examiner,2023/02

    Oral Examiner for Eiken

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