基本情報

写真a

Irina KUZNETCOVA


職名

助教

国籍

ロシア連邦

研究分野・キーワード

教育工学

メールアドレス

メールアドレス

ホームページ

https://www.irinakuznetcova.com/

プロフィール

私の研究のトピックは教育とテクノロジーと語学とオンラインコミュニティです。

学歴(学部) 【 表示 / 非表示

  • サンクトペテルブルク大学  文献学  言語学と異文化コミュニケーション

    大学,2015/07,卒業,ロシア連邦

学歴(大学院) 【 表示 / 非表示

  • オハイオ州立大学  教育学部  教育心理学

    修士課程,2018/08,修了,アメリカ合衆国

  • オハイオ州立大学  教育学部  教育心理学

    博士課程,2020/05,修了,アメリカ合衆国

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 国際教養大学 国際教養学部 グローバル・コネクティビティ領域  ,助教,2021/09 ~ 継続中

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Investigating social studies teachers’ implementation of an immersive history curricular unit as a cybernetic zone of proximal development,Investigating social studies teachers’ implementation of an immersive history curricular unit as a cybernetic zone of proximal development,10巻 1号 (頁 2171183) ,2023,Tilak, S., Glassman, M., Lu, M., Wen, Z., Pelfrey, L., Kuznetcova, I., Lin, T.-J., Anderman, E., Calvit, A. M., Ching, K., & Nagpal, M.

    DOI:https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2171183,研究論文(学術雑誌),共著,英語

  • Need satisfaction and collective efficacy in undergraduate blog-driven classes:A structural equation modelling approach,Need satisfaction and collective efficacy in undergraduate blog-driven classes:A structural equation modelling approach,38巻 6号 (頁 75 ~ 90) ,2022,Tilak S., Glassman M., Peri J., Xu M., Kuznetcova I., Gao L.

    DOI:https://doi.org/10.14742/ajet.7963,研究論文(学術雑誌),共著,英語

  • Applications of cybernetics to psychological theory: Historical and conceptual explorations,Applications of cybernetics to psychological theory: Historical and conceptual explorations,32巻 2号 (頁 298 ~ 325) ,2022,Tilak, S., Glassman, M., Kuznetcova, I., & Pelfrey, G. L.

    DOI:https://doi.org/10.1177/09593543211053804 ,研究論文(学術雑誌),共著,英語

  • MUVEs in higher education: A design case for Second Life,MUVEs in higher education: A design case for Second Life,31巻 2号 (頁 111 ~ 147) ,2022,Kuznetcova I., Glassman M.

    研究論文(学術雑誌),共著,英語

  • Using a mobile Virtual Reality and computer game to improve visuospatial self-efficacy in middle school students,Using a mobile Virtual Reality and computer game to improve visuospatial self-efficacy in middle school students,192巻 (頁 104660 ~ ) ,2022,Kuznetcova I., Glassman M., Tilak S., Wen Z., Evans M., Pelfrey L., Lin T.-J.

    DOI:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104660,研究論文(学術雑誌),共著,英語

全件表示 >>

科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示

  • 若手研究,2022/04 ~ 継続中,English Medium Instruction in Japanese universities

研究発表 【 表示 / 非表示

  • The 6th J-CLIL conference,国内会議,2023/07,Tohoku university,Unlocking the “E” in EMI: Supporting students’ language development through the curricular integration of ChatGPT,口頭(一般)

  • AERA 2023,国際会議,2023/04,The role of digital citizenship in producing collective efficacy: A Structural Equation Modeling approach,ポスター(一般)

  • JALT 2022,国際会議,2022/11,Fukuoka International Congress Center,The whys and hows of an International language practice online community,シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)

  • AERA 2022,国際会議,2022/04,A Mixed methods approach: Fostering elementary students’ collective efficacy in a Digital Civic Learning curriculum,ポスター(一般)

  • APA 2021 ,国際会議,2021/08,Student experiences with distributed communication platforms in elementary classrooms during COVID-19,ポスター(一般)

全件表示 >>

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 2023年度,秋学期,DGT340-1_F,世界のデジタルコミュニティ

  • 2023年度,秋学期,CCS120-1_F,コンピュータ・リテラシー

  • 2023年度,秋学期,DGT330-1_F,人工知能と人類

  • 2023年度,春学期,DGT200-1_S,学習と科学技術

  • 2023年度,春学期,CCS120-1_S,コンピュータ・リテラシー

全件表示 >>