基本情報

写真a

Mark DE BOER


職名

助教

国籍

カナダ

研究分野・キーワード

Dynamic Assessment, Online learning

メールアドレス

メールアドレス

研究分野

Dynamic Assessment

学歴(学部) 【 表示 / 非表示

  • York University  理工学部  Biology

    大学,1991/04,卒業,カナダ

  • York University  理工学部  Chemistry

    大学,1992/04,卒業,カナダ

学歴(大学院) 【 表示 / 非表示

  • University of Birmingham  言語教育研究科  Teaching English as a Foreign Language

    修士課程,2009/07,修了,グレートブリテンおよび北部アイルランド連合王国(英国)

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,講師,2016/04 ~ 2023/03

  • 国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,助教,2023/04 ~ 継続中

職歴 【 表示 / 非表示

  • University of Birmingham CELS,職員(その他),2009/04 ~ 継続中

所属学会 【 表示 / 非表示

  • JALT,2002/09 ~ 継続中,日本

専門分野 【 表示 / 非表示

  • 外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • From language to function: Developing self- and peer- assessment tools,From language to function: Developing self- and peer- assessment tools,ccac014巻 ,2022/04,deBoer Mark, Leontjev Dmitri, Friederich Lee

    DOI:10.1093/elt/ccac014,研究論文(学術雑誌),all, it was jointly written,共著,英語

  • Choice, creativity, and contingency: CLIL at the tertiary level of education in Japan,Choice, creativity, and contingency: CLIL at the tertiary level of education in Japan,4巻 (頁 157 ~ 171) ,2022/03,deBoer Mark

    研究論文(学術雑誌),単著,英語

  • Teacher as creator: Orchestrating the learning environment to promote learner development,Teacher as creator: Orchestrating the learning environment to promote learner development,0巻 0号 ,2022,Leontjev Dmitri, deBoer Mark

    研究論文(学術雑誌),all, it was jointly written,単著,英語

  • Multimodal mediational means in assessment of processes: an argument for a hard-CLIL approach,Multimodal mediational means in assessment of processes: an argument for a hard-CLIL approach,0巻 0号 (頁 1275 ~ 1291) ,2020/05,Leontjev Dmitri, deBoer Mark

    DOI:10.1080/13670050.2020.1754329,研究論文(学術雑誌),all, it was jointly written,共著,英語

  • The role of multimodal mediational means in assessment for learning in a CLIL classroom: An argument for a hard-CLIL approach,The role of multimodal mediational means in assessment for learning in a CLIL classroom: An argument for a hard-CLIL approach,2020,Leontjev, D., deBoer, M.

    研究論文(学術雑誌),共著,英語

著書 【 表示 / 非表示

  • Assessment and Learning in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms,Springer,2020/11,Mark deBoer, Dmitri Leontjev

    単行本(学術書),共著,英語

  • Conclusion: Dialectics in CLIL Classrooms,Springer,2020/11,Mark deBoer, Dmitri Leontjev

    単行本(学術書),253-263,共著,英語

  • Teacher-Based Assessment of Learner-led Interactions in CLIL: The Power of Cognitive Discourse Functions,Springer,2020/11,Mark deBoer

    単行本(学術書),229-251,単著,英語

  • Conceptualising assessment and learning in the CLIL context. An introduction,Springer,2020/11,Dmitri Leontjev, Mark deBoer

    単行本(学術書),1-27,共著,英語

  • Critical, constructive assessment of CEFR-informed language teaching in Japan and beyond,Cambridge,2017/09,O'Dwyer, Hunke, Imig, Nakai

    単行本(学術書),155-174,共著,英語

研究発表 【 表示 / 非表示

  • International Conference on Sociocultural theory and L2 Learning,国際会議,2022/06,Universidad de Navarra,Fractals of perezhivanie: Making dialectical relationships transpire,口頭(一般)

  • BELTA 2021,国際会議,2021/10,Online ,History in Person: How long-term struggles are appropriated and lived in practice,口頭(一般)

  • Thinking, doing, learning: Usage based perspectives on second language learning,国際会議,2019/06,University of Jyväskylä, Finland,I can't understand why summer and spling is higher. What do you think about it?: Co-constructing understanding,口頭(一般)

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 2024年度,秋学期,ENG100-4_F,英作文I

  • 2024年度,秋学期,ENG100-8_F,英作文I

  • 2024年度,秋学期,ENG100-6_F,英作文I