基本情報

写真a

Rebecca  CLEGG-SASAKI


国籍

グレートブリテンおよび北部アイルランド連合王国(英国)

研究分野・キーワード

言語人類学、対話教育学、プラクシス、アカデミック・ライティング

所属学会 【 表示 / 非表示

  • Japan Association of Language Teachers (JALT),2018/04 ~ 継続中,日本

  • Japan Association of Self-Access Learning (JASAL),2021/04 ~ 継続中,日本

  • Japan Society for Archival Science (JSAS),2021/04 ~ 継続中,日本

専門分野 【 表示 / 非表示

  • 外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Tracing Language Teacher Professional Development Through Perezhivanie: An Argument for Praxis,The European Journal for Teacher Education,2024/04,Rebecca Clegg-Sasaki, Dmitri Leontjev, Mark de Boer

    DOI:https://doi.org/10.1080/02619768.2024.2340687,研究論文(学術雑誌),共著,英語

学術関係受賞 【 表示 / 非表示

  • The President's Fund,2022/06/01,日本,その他の賞,国際教養大学,The AIU Writing Center

共同研究実施実績 【 表示 / 非表示

  • AIU Writing Center,2022/04 ~ 継続中,学内共同研究

研究発表 【 表示 / 非表示

  • Akita International University Research Showcase,国内会議,2023/06,Akita International University,Developing a Place to support student writing at AIU,口頭(一般)

  • JALT PANSIG2023: Looking forward,国内会議,2023/05,Kyoto Sangyo University, Kyoto,Dialogic Pedagogy: The Case for Japanese Literature in ESL Composition ,口頭(一般)

  • Akita International University Research Showcase,国内会議,2022/11,Akita International University,The AIU Writing Center from Theory to Practice,口頭(一般)

  • SLTED2022Second Language Teacher Education: Challenges and New Horizons, ,国際会議,2022/09,University of Vienna, Austria,Up Against the Wall: Connecting Academic and Everyday Concepts in Teachers` Professional Development Through Praxis,口頭(一般)

  • JALT Niigata NEAR ,国内会議,2022/08,Niigata University,Place and Voice in the Second Language Learning Classroom: The Use of Monologues for Self-Authorship,口頭(一般)

全件表示 >>

 
 
 

学外の社会活動 【 表示 / 非表示

  • Akita JALT Communications and Student-Liaison Officer,2022/04 ~ 継続中

    Assist in organising an invited guest lecture series as communications and student liaison officer for the local chapter of JALT

  • 女性の働きやすい環境とは?横手女子高校生達と語ろうプロジェクト,2021/03 ~ 2022/08

    Lecture and further activities with high school students