基本情報

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鄭 赫濬


職名

准教授

国籍

大韓民国

研究分野・キーワード

Digital marketing, digital advertising, social media, user-generated content, public opinion, spiral of silence

学歴(大学院) 【 表示 / 非表示

  • University of Tennessee  Communication and Information  Advertising

    修士課程,2008/12,修了,アメリカ合衆国

  • University of Tennessee  Communication and Information  Mass Communication

    博士課程,2016/05,修了,アメリカ合衆国

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 国際教養大学 専門職大学院グローバル・コミュニケーション実践研究科 発信力実践領域,助教,2020/04 ~ 2023/03

  • 国際教養大学 国際教養学部 グローバル・ビジネス領域  ,助教,2021/04 ~ 2023/03

  • 国際教養大学 専門職大学院グローバル・コミュニケーション実践研究科 発信力実践領域,准教授,2023/04 ~ 継続中

  • 国際教養大学 国際教養学部 グローバル・ビジネス領域,准教授,2023/04 ~ 継続中

所属学会 【 表示 / 非表示

  • American Academy of Advertising,2010/08 ~ 継続中,アメリカ合衆国

  • Association for Education in Journalism and Mass Communication,2012/08 ~ 継続中,アメリカ合衆国

専門分野 【 表示 / 非表示

  • Digital Marketing

  • Marketing Communication

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Purchase situations and information-seeking in brand-related user-generated content,Journal of Promotion Management,27巻 5号 (頁 740 ~ 764) ,2021/03,Hyuk Jun Cheong, Sufyan Mohammed-Baksh

    DOI:10.1080/10496491.2021.1888171,研究論文(学術雑誌),共著,英語

  • Updating the Foote, Cone & Belding grid: Revisiting the product classifications of the FCB grid for online shopping and contemporary consumers’ decision making,Journal of Advertising Research,61巻 1号 (頁 12 ~ 29) ,2021/03,Hyuk Jun Cheong, Yunjae Cheong

    DOI:10.2501/JAR-2020-014,研究論文(学術雑誌),共著,英語

  • U.S. and Korean consumers: A cross-cultural examination of product information-seeking and -giving,Journal of Promotion Management,26巻 6号 (頁 893 ~ 910) ,2020/03,Hyuk Jun Cheong, Sufyan Mohammed-Baksh

    DOI:https://doi.org/10.1080/10496491.2020.1745985,研究論文(学術雑誌),共著,英語

  • Perfect mothers? The description of mothers in food advertising,Journal of Promotion Management,26巻 4号 (頁 593 ~ 611) ,2020/01,Jinhee Lee, Ji Mi Hong, Hyuk Jun Cheong

    DOI:https://doi.org/10.1080/10496491.2020.1719959,研究論文(学術雑誌),共著,英語

  • U.S. consumer m-commerce involvement: Using in-depth interviews to propose an acceptance model of shopping apps-based m-commerce,Cogent Business & Management,6巻 (頁 1674077 ~ ) ,2019/09,Hyuk Jun Cheong, Sufyan Mohammed-Baksh

    DOI:https://doi.org/10.1080/23311975.2019.1674077,研究論文(学術雑誌),共著,英語

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研究発表 【 表示 / 非表示

  • American Academy of Advertising Annual Conference,国際会議,2021/03,Hedonic vs utilitarian product classifications for the 21st century,口頭(一般)

  • National Communication Association 105th Annual Convention,国際会議,2019/11,Millennials and social media usage: The perception of digital natives as communicators,口頭(一般)

  • Korea Advertising Society Global Colloquium,国際会議,2019/07,Brand-related UGC and its implication for global business: A cross-cultural study of differences in eWOM production and effects on the U.S. and South Korean customers,口頭(一般)

  • Korea Advertising Society Global Colloquium,国際会議,2018/07,Spiral of suggested posts: Revisiting spiral of silence theory in social media contexts,口頭(一般)

  • Korea Advertising Society Global Scholars Session,国際会議,2017/07,Purchase decision type influences on consumers’ reliance on brand-related user-generated content,口頭(一般)

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担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 2023年度,秋学期,ECN391-1_F,デジタル・マーケティング戦略

  • 2023年度,秋学期,GCP642-1_F,国際広報学概論

  • 2023年度,秋学期,GCP650-1_F,発信力実践研究

  • 2023年度,秋学期,GCS614-1_F,コミュニケーション研究調査法

  • 2023年度,秋学期,GCP634-1_F,コミュニケーション研究調査法

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学外の社会活動 【 表示 / 非表示

  • Digital Marketing for Akita Television (秋田テレビ),2022/04 ~ 2022/07

    Provided consulting to a local broadcast company (秋田テレビ) for its digital marketing problems with AIU students through ECN391 (Digital Marketing Strategy). Students conducted primary and secondary research, generated digital marketing plans, and presented their ideas to the media company.