基本情報

写真a

Clay WILLIAMS


職名

准教授

国籍

アメリカ合衆国

メールアドレス

メールアドレス

研究分野

Psycholinguistic Processes of Reading
Literacy Development
Adapting Pedagogical Methodology to East Asian Classrooms

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 博士,Second Language Acquisition and Teaching,アリゾナ大学,課程,2010/05

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,助教,2010/04 ~ 2012/08

  • 国際教養大学 グローバル・コミュニケーション実践研究科(大学院) 英語教育実践領域,助教,2012/09 ~ 2015/03

  • 国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,助教,2012/09 ~ 2015/03

  • 国際教養大学 グローバル・コミュニケーション実践研究科(大学院) 英語教育実践領域,准教授,2015/04 ~ 継続中

  • 国際教養大学 国際教養学部 英語集中プログラム,准教授,2015/04 ~ 継続中

職歴 【 表示 / 非表示

  • Ota Junior High School, Ota-machi, Japan, ,1998/04 ~ 2000/03

  • American Language Academy, Madrid, Spain, ,2000/04 ~ 2001/03

  • Ming Der Girls' High School, Taichung, Taiwan, ,2001/04 ~ 2003/03

  • Ming Dao High School, Taichung, Taiwan, ,2003/04 ~ 2004/03

  • National Kaohsiung Normal University, Taiwan, ,2005/04 ~ 2006/03

全件表示 >>

所属学会 【 表示 / 非表示

  • Asia TEFL,2012/04 ~ 継続中,日本

 

論文 【 表示 / 非表示

  • L1 literacy strategy impact on L2 word-priming effects,Thoughts,2016/1巻 ,2016/06,Clay Williams

    研究論文(大学,研究機関紀要),単著,英語学,英語

  • Japanese L2 English word recognition processes: Decoding sound vs. shape. ,Asian ESP Journal,11巻 3号 ,2015/12,Clay Williams

    研究論文(学術雑誌),単著,英語

  • Post-intensive instruction effects on L2 English lexical development,Asian EFL Journal,16巻 4号 ,2014/12,Clay Williams

    研究論文(学術雑誌),単著,英語

  • The development of intra-character radical awareness in L1 Chinese children: Changing strategies. ,Journal of the Chinese Language Teachers Association,49巻 2号 (頁 1 ~ 26) ,2014/06,Clay Williams

    研究論文(学術雑誌),単著,英語

  • Emerging development of semantic and phonological routes to character decoding in Chinese as a foreign language learners,Reading and Writing,26巻 2号 (頁 293 ~ 315) ,2013/01,Clay Williams

    研究論文(学術雑誌),単著,英語

全件表示 >>

著書 【 表示 / 非表示

  • Teaching English Reading in the Chinese-Speaking World,Springer Science and Business Media,2016/05,Clay Williams

    単行本(学術書),単著,英語学,外国語教育,英語

  • Readings for Academic Writing,Akita International University Press,2016/03,Clay Williams, Rachael Ruegg, Naoko Araki, Mary Frances Agnello, Paul Chamness Miller, Lindsay DeWitt

    教科書,共編著,英語学,外国語教育,英語

その他研究活動 【 表示 / 非表示

  • Lemma/Chapter contribution: Encyclopedia of Chinese Language and Linguistics. Brill Online, 2015.,2015/08

    その他

  • Book Review: English-Language Pedagogies for a Northeast Asian Context: Developing and Contextually Framing the Transition Theory. By Dimitrios Michael Hadzantonis. ,2013/08

    書評

  • Book Review: Begat. By David Crystal. ,2012/05

    書評

  • Book Review: Teaching and Researching: Reading (Second Edition). ). By William Grabe & Fredricka L. Stoller. ,2011/12

    書評

  • "Overtaking age with desire.",2011/09

    その他

学術関係受賞 【 表示 / 非表示

  • Huayu Enrichment Scholarship,2014/03/01,台湾,その他の賞,Ministry of Education, Republic of China,Clay Hunter Williams

研究発表 【 表示 / 非表示

  • Japan Association for Language Teaching (JALT),国際会議,2016/11,Aichi Industry & Labor Center – WINC, Nagoya, Japan,Transforming Learning through In-House Textbooks,口頭(一般),外国語教育

  • 4th International Conference on Chinese as a Second Language Research (CASLAR),国際会議,2016/08,East China Normal University; Shanghai, China, PRC,Differentiation of Radical Processing Strategies in Character Decoding by L2 Learners of Chinese According to L1-type,口頭(一般),言語学,その他

  • 2016 International Conference on Applied Linguistics & Language Teaching,国際会議,2016/04,National Taiwan University of Science and Technology,Word-level decoding mechanisms for Japanese and Chinese L2 English learners: L1 interference effects.,口頭(一般),英語学,外国語教育

  • 9th Asia TEFL 2015 Conference,国際会議,2015/11,Nanjing, China, PRC,Critical period hypothesis in SLA: Neurological maturational restriction or integrative willingness. ,口頭(一般),英語学

  • English Language and Literary Studies 2015,国際会議,2015/08,Bridging the reading skills gap: How L1 word identification processes impact L2 literacy development, and how to help students to acquire L2-appropriate literacy learning strategies.,口頭(一般),英語学,外国語教育

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 2016年度,冬期プログラム,ELT702-1_W,英語教育実践法と実習 2

  • 2016年度,冬期プログラム,ELT703-1_W,英語教育実践法と実習 3

  • 2016年度,冬期プログラム,ELT700-1_W,英語教育実践法と実習

  • 2016年度,冬期プログラム,ELT701-1_W,英語教育実践法と実習 1

  • 2016年度,秋学期,ENG180-1_F,言語学

全件表示 >>

 
 

学外の社会活動 【 表示 / 非表示

  • Waseda Juku: Super English Workshop,2016/11

    -

  • Practical English Teaching Workshop,2016/08

    Conducted a demonstration lesson entitled "Forming Compound Sentences." Participated in a panel discussion.

  • Eiken Examiner,2016/02

    Oral Examiner for Eiken

  • Waseda Juku: Super English Workshop,2015/11

    -

  • Lecture: Odate Homei High School,2015/05

    Lectured on effects of shyness on SLA, and how to overcome.

全件表示 >>