基本情報

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Christopher Carl HALE


職名

准教授

国籍

アメリカ合衆国

学歴(学部) 【 表示 / 非表示

  • カリフォルニア州立大学ロサンゼルス校  文芸学部  英文学

    大学,1997/04,卒業,アメリカ合衆国

学歴(大学院) 【 表示 / 非表示

  • コロンビア大学ティーチャーズカレッジ  言語科学研究科  TESOL

    修士課程,2006/02,修了,アメリカ合衆国

  • コロンビア大学ティーチャーズカレッジ  言語科学研究科  応用言語学

    修士課程,2009/02,修了,アメリカ合衆国

  • ノースイースタン大学  教育学研究科  カリキュラム、教授法及びリーダーシップ

    博士課程,2015/02,修了,アメリカ合衆国

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 国際教養大学 グローバル・コミュニケーション実践研究科(大学院) 英語教育実践領域,准教授,2016/09 ~ 継続中

職歴 【 表示 / 非表示

  • 茨城県立竹園高等学校 国際科,兼任講師,2001/10 ~ 2006/07

  • ニューヨーク市立大学シティカレッジ English Language Institute (ELI),常勤講師,2006/12 ~ 2009/03

  • 国際基督教大学 リベラルアーツ英語プログラム,講師,2009/04 ~ 2013/07

  • ニューヨーク大学プロフェッショナル学部東京校,館長,2013/08 ~ 2016/07

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Self-assessment as academic community building: A study from a Japanese liberal arts university,Language Testing in Asia,5巻 1号 (頁 1 ~ 12) ,2015/02,Chris C Hale

    DOI:10.1186/s40468-014-0010-0,研究論文(学術雑誌),単著,教育社会学,教科教育学,英語

  • Language teaching and learning for general education: Moving beyond the communicative paradigm to “English for Liberal Arts.” ,General Education and University Curriculum Reform: An International Conference in Hong Kong (頁 65 ~ 69) ,2014/06,Chris Carl Hale, Paul Wadden

    研究論文(国際会議プロシーディングス),共著,外国語教育,教育社会学,英語

  • Power, position and autonomy: Student conflict in a communicative language classroom,Working Papers in TESOL & Applied Linguistics,12巻 1号 (頁 1 ~ 17) ,2012/09,Chris Hale

    研究論文(学術雑誌),単著,教科教育学,英語学,英語

  • Student self-assessment of high-stakes tests: An exploratory study in an English for liberal arts Program.,ICU Language Research Bulletin,27巻 1号 (頁 1 ~ 6) ,2012/03,Chris Hoskins, Chris Carl Hale

    研究論文(大学,研究機関紀要),共著,英語学,教科教育学,英語

  • Googling perseverance: How an academic online community thrived in the wake of Japan's devastating disasters,Idiom,41巻 1号 ,2011/09,Chris Hale

    研究論文(研究会,シンポジウム資料等),単著,教育学,英語

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著書 【 表示 / 非表示

  • Negotiating the effects of transnational education: The experience of graduate students in an American teacher-education program in Japan.,ProQuest LLC,2015/03,Chris Carl Hale

    単行本(学術書),ALL,単著,外国語教育,教育学,英語

  • Charting new courses: Second language action research in Japanese junior and senior high schools,Accents Asia Press,2008/04,Chris Hale, Janell Pekkain, Kristen Carlson

    単行本(学術書),1-142,共著,教科教育学,外国語教育,英語

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 13th Annual CamTESOL Conference ,国際会議,2017/02,Institute of Technology Cambodia (ITC),Code-switching in group discussion: Exploring its function and value,口頭(一般),教科教育学

  • English Teachers in Japan (ETJ) Tokyo Expo,国内会議,2016/10,Kanda University for International Studies, Tokyo,Student reflections on self-assessment: Finding value beyond “reliability”,口頭(一般),言語学,教科教育学

  • Japan Association of Language Teachers (JALT) and English Teachers in Japan (ETJ) Tohoku Expo,国内会議,2016/10,Students as their own graders: Putting self-assessment to the test,口頭(一般),英語学

  • Chiba Prefecture ALT and JTE Skill Development Conference,国内会議,2015/01,千葉県総合教育センター,The Progressive Paradox: How ALT’s can usher in a new age of communicative language teaching in Japan,口頭(一般),教科教育学

  • Conference of the American Association of Applied Linguistics (AAAL) ,国際会議,2014/03,Marriott Portland Downtown Waterfront, Portland Oregon,Negotiating the Expert/Novice Positions in Interactions between Native-English-Speaking and Non-Native-English-Speaking Language Teachers,口頭(一般),英語学

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担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 2016年度,冬期プログラム,GCP631-1_W,言語、文化とアイデンティティ

  • 2016年度,冬期プログラム,GCS601-1_W,言語、文化とアイデンティティ

  • 2016年度,冬期プログラム,ELT641-1_W,言語、文化とアイデンティティ

  • 2016年度,秋学期,ELT700-1_F,英語教育実践法と実習

  • 2016年度,秋学期,ELT600-1_F,外国語習得法概論

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学外の社会活動 【 表示 / 非表示

  • Coordinator of the US Embassy in Tokyo-sponsored teacher training programs,2014/07 ~ 継続中

    Design and provide a series of three multi-day training sessions for secondary school teachers in Japan. Focus is implementing the MEXT guidelines, and in particular, communicative language teaching methods (CLT).

  • JALT National Conference Proceedings Reviewer,2008/04 ~ 継続中

    Since 2008, I have served as a reviewer for the submissions to the JALT National conference proceedings publication. I evaluate the submissions and when the submission meets publication standards, advise the author on how to revise their research for eventual publication with JALT.

  • Chief Editor of Accents Asia, the journal of the alumni association of Columbia University, Teachers College Tokyo Campus,2008/04 ~ 継続中

    Edit and maintain the academic journal founded in 2008. The journal publishes original research throughout Asia on language education.